Siirry sisältöön Siirry kirjautumiseen Siirry sivukarttaan

Viestintätoimistojen valta : politiikan uudet pelurit

Viestintätoimistojen valta : politiikan uudet pelurit

”Kyllä mä tuossa viime viikolla yhdelle kansanedustajalle yhden mielipidekirjoituksen kirjoitin.” Pyöröovi pyörii! Politiikan ammattilaisia, journalisteja ja muita yhteiskunnallisia vaikuttajia värvätään yhä enemmän viestintätoimistoihin, ja sama pätee myös toiseen suuntaan.Viestintätoimistobisnes perustuu uuden viestinnällisen vallan verkostoihin. Mutta millaista valtaa viestintätoimistoissa käytetään? Miksi viestintä kannattaa? Millaisia viestintäpalveluja toimistoista ostetaan ja myydään? Viestintätoimistojen valta avaa ikkunan viestintätoimistomaailmaan. Kirjassa tarkastellaan haastattelujen, media-aineistojen, tietopyynnöillä hankittujen materiaalien ja tutkimuskirjallisuuden kautta politiikan uusien pelureiden toimintatapoja. Vivahteikas aineisto kertoo suomalaisen yhteiskunnan murroksesta kohti poliittista järjestelmää, jossa viestintätoimistot toimivat viestinnällisen vallan solmukohtana. Tutkimukseen perustuva kirja on ajankohtainen puheenvuoro demokratian puolesta keskellä muutosvoimia. Viestintätoimistojen valta haastaa pohtimaan sitä, keiden ääni pirstoutuneessa mediamaisemassa kuuluu. Vievätkö voiton taitavat viestijät ja parhaat pelurit – sekä he, joilla on näiden palveluksiin varaa?

Kirjaudu sisään

Kirjan tiedot

Tekijä Ylönen, Matti, kirjoittaja.
Muut tekijät

Kari, Niina, kirjoittaja,

Mannevuo, Mona, kirjoittaja,

Julkaisukieli fin
Saavutettavuustiedot kuuloon perustuva, Vaatii kuunteluohjelman, Vaatii kuuntelulaitteen, Navigointi sisällysluettelon avulla
Julkaisutiedot Tampere Vastapaino 2025 (Helsinki Book Garden 2025)
Ulkoasu äänikirja Daisy 2.02 (tulossa)
Huomautukset Vertaisarvioitu.Yhteistuotanto kustantajan kanssa.
Alkuteoksen tiedot Tampere, Vastapaino 2022. 264 s. 978-951-768-988-5.
Asiasanat ansaintalogiikka demokratia lobbarit lobbaus mediatoimistot poli poliittinen kulttuuri poliittinen päätöksenteko työntekijät vaikuttaminen valta verkostot viestintä viestintäala yhteiskunnalliset vaikutukset yhtk yritysstrategiat yritysvastuu