Siirry sisältöön Siirry kirjautumiseen Siirry sivukarttaan

Aivovoimaa : näin vahvistat aivojasi liikunnalla

Aivovoimaa : näin vahvistat aivojasi liikunnalla

Jos haluat lisätä stressinsietokykyäsi, vahvistaa terveyttäsi sekä parantaa muistiasi, luovuuttasi ja älyäsi, ala liikkua! Moderni aivotutkimus osoittaa, että säännöllinen liikunta lisää aivovoimaa enemmän kuin sudoku, ristisanat ja terveysvalmisteet yhteensä. Aivot muuttuvat koko ajan. Uusia soluja syntyy ja yhdistyy toisiin. Fyysinen treenaaminen ei ainoastaan paranna terveyttä ja lisää energiaa, vaan se vaikuttaa muistiin, unenlaatuun, luovuuteen, stressinsietokykyyn sekä persoonallisuuteen ja älyyn. Säännöllisesti liikuntaa harrastavat ajattelevat nopeammin ja keskittyvät paremmin hälyisässä ympäristössä. Myönteisiä vaikutuksia on valtavasti, ja ne on todettu kaikenikäisillä lapsista vanhuksiin. Aivovoimaa -kirjassa ylilääkäri ja konsultoiva psykiatri Anders Hansen selittää, mistä liikunnan
ja aivojen hyvinvoinnin yhteys johtuu ja millaisella liikunnalla päätä voi harjoittaa. Liikuntaa voi hyvällä syyllä kutsua mentaaliseksi harjoitteluksi. Aivovoimaa -kirjan oikeudet on myyty seitsemään maahan, ja Ruotsissa kirjaa on painettu 40 000 kappaletta.

Kirjaudu sisään

Kirjan tiedot

Tekijä Hansen, Anders, kirjoittaja.
Lukija Viitahuhta, Marja
Julkaisukieli fin
Kesto 8 h 23 min
Julkaisutiedot Helsinki Celia 2018 (Helsinki Silencio 2018)
Ulkoasu äänikirja Daisy 2.02 (8 h 23 min)
Julkaisutiedot [Jyväskylä], Atena 2017. 253 s. 978-952-300-332-3.
Asiasanat aivot toiminta fyysinen aktiivisuus hyvinvointi keskittymiskyky liikkuminen liikunta henkinen hyvinvointi luovuus muisti neuroplastisuus aivot stressinhallinta