Gå till innehåll Hoppa till inloggning Hoppa till sidkarta

Viestintätoimistojen valta : politiikan uudet pelurit

Viestintätoimistojen valta : politiikan uudet pelurit

”Kyllä mä tuossa viime viikolla yhdelle kansanedustajalle yhden mielipidekirjoituksen kirjoitin.” Pyöröovi pyörii! Politiikan ammattilaisia, journalisteja ja muita yhteiskunnallisia vaikuttajia värvätään yhä enemmän viestintätoimistoihin, ja sama pätee myös toiseen suuntaan.Viestintätoimistobisnes perustuu uuden viestinnällisen vallan verkostoihin. Mutta millaista valtaa viestintätoimistoissa käytetään? Miksi viestintä kannattaa? Millaisia viestintäpalveluja toimistoista ostetaan ja myydään? Viestintätoimistojen valta avaa ikkunan viestintätoimistomaailmaan. Kirjassa tarkastellaan haastattelujen, media-aineistojen, tietopyynnöillä hankittujen materiaalien ja tutkimuskirjallisuuden kautta politiikan uusien pelureiden toimintatapoja. Vivahteikas aineisto kertoo suomalaisen yhteiskunnan murroksesta kohti poliittista järjestelmää, jossa viestintätoimistot toimivat viestinnällisen vallan solmukohtana. Tutkimukseen perustuva kirja on ajankohtainen puheenvuoro demokratian puolesta keskellä muutosvoimia. Viestintätoimistojen valta haastaa pohtimaan sitä, keiden ääni pirstoutuneessa mediamaisemassa kuuluu. Vievätkö voiton taitavat viestijät ja parhaat pelurit – sekä he, joilla on näiden palveluksiin varaa?

Logga in

Information om boken

Författare Ylönen, Matti, kirjoittaja.
Andra aktörer

Kari, Niina, kirjoittaja,

Mannevuo, Mona, kirjoittaja,

Språk fin
Tillgänglighetsinformation kuuloon perustuva, Vaatii kuunteluohjelman, Vaatii kuuntelulaitteen, Navigointi sisällysluettelon avulla
Utgivningsuppgifter Tampere Vastapaino 2025 (Helsinki Book Garden 2025)
Fysisk beskrivning äänikirja Daisy 2.02 (tulossa)
Anmärkningar Vertaisarvioitu.Yhteistuotanto kustantajan kanssa.
Originalverk Tampere, Vastapaino 2022. 264 s. 978-951-768-988-5.
Ämnesord ansaintalogiikka demokratia lobbarit lobbaus mediatoimistot poli poliittinen kulttuuri poliittinen päätöksenteko työntekijät vaikuttaminen valta verkostot viestintä viestintäala yhteiskunnalliset vaikutukset yhtk yritysstrategiat yritysvastuu