Skip to main content Skip to login Skip to sitemap

Kansa seisoi loitompana : kansallisen julkisuuden rakentuminen Suomessa 1809-1917

Kansa seisoi loitompana : kansallisen julkisuuden rakentuminen Suomessa 1809-1917

Teos analysoi Suomen poliittista järjestelmää historiallisesta näkökulmasta. Kirjan keskeisin ajatus on, että Suomen autonomian aikana perustettiin kansalliset instituutiot, jotka vaikuttavat edelleen poliittisiin valtasuhteisiin. Oppikirja.

Log in

Book info

Author Nieminen, Hannu.
Reader koneääni Esa
Language fin
Duration 14 h 58 min
Publication info Helsinki Celia 2011 (Helsinki Celia 2011)
Physical description DaisyTrio 2.02 (14 h 58 min)
Level of education Korkeakoulu
Original publication info Tampere, Vastapaino 2006. 231 s.. 951-768-182-8.
Keywords fennomania joukkoviestintä julkinen keskustelu julkisuus instituutiot autonomian aika Suomi järjestötoiminta historia kansallinen identiteetti instituutiot kansanopetus historia poliittinen eliitti sanomalehdet historia sivistyneistö Suomi historia
Information about cookies used on this website
Saavutettavuuskirjasto Celian C-tunnus lehtivihreänä.

Cookies are small files that a web page sends to the user’s browser. Celia’s websites along with Celianet use cookies. Read more about privacy and cookies in Celia.

Necessary cookies

We use cookies to enable basic functionalities of our websites. These include e.g. logging in and saving personalised settings. Singular users cannot be identified by cookies.

3rd Party Cookies

We use Matomo Analytics to measure activity in different parts of the website. Cookies are employed in composing reports on how and how much our websites are used. Single users cannot be identified from these reports.

Our customer service chat uses cookies to identify sessions. Cookies together with device information are used by the chat software to identify one user from the next in order to enable functionality and service.

The videos on the site are embedded from YouTube. By opening the video, you accept YouTube's Terms of Use (youtube.com).